Het toponiem Planken Wambuis
Er was vlak buiten Roosendaal ooit een gehucht met de opvallende naam ‘Planken Wambuis’. Later was het de naam van een gelijknamig café dat op die locatie lag (Tolbergsestraat 15, wat overeenkomt...
Na boodschappen halen bij V&D gingen we altijd voor de warme plaat met kroketten, bami-happen, frikandellen… Ik kreeg een dan bami-hap van mijn moeder en daarna een softijsje. Tenminste, als ik in de supermarkt niet gezanikt had over “mag ik dit” of “mag ik dat’. Geweldige zaterdagochtenden.
De afbeelding bij dit verhaal is een impressie, gegenereerd met AI.
Samen beleven we meer
Reacties op dit verhaal