Doel:
Oriëntatie op jezelf en de wereld, Nederlands. Leer over Romeinen in Nederland, o.a. eten, wonen, tijd en persoonlijke verzorging.
- De leerling kan vragen stellen bij erfgoed en in samenwerking met anderen verschillende bronnen raadplegen en informatie opzoeken om de vragen te beantwoorden.
- De leerling kan erfgoed in de eigen omgeving koppelen aan onderwerpen in de regionale/nationale geschiedenis.
- De leerling kan het verhaal bij het erfgoed plaatsen in de tijd en relateren aan hoe mensen in een bepaalde tijdsperiode woonden, leefden en werkten en daarbij verschillen en overeenkomsten noemen met nu.
Competenties:
- De leerling associeert, legt verbanden en geeft betekenis tijdens het maakproces
- De leerling leeft zich in of herkent eigen emoties, ervaringen of ideeën in de verbeelde werkelijkheid
- De leerling stelt n.a.v. wat hij/zij/hen gezien, gehoord, gevoeld of gelezen heeft, open vragen aan zichzelf en zijn omgeving
Duur: naar keuze. Van een lesuur tot een projectweek.
Locatie: in de klas, uit te breiden met een museumbezoek.
Wil je een les boeken of meer informatie? Mail naar educatie@tongerlohuys.nl